Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spółka Pace twierdzi, że oczekiwano zysków oraz poprawy sytuacji, chociaż to było ostrożne przewidywanie. Pace podczas ostatniego półrocza podniósł produkcję i sprzedaż o 51 proc. do 985 tysięcy sztuk - w przybliżeniu 50 proc. produkcji przeznaczonej jest na rynek brytyjski.
Brytyjskie dochody Pace, to głównie zasługa wzrostu sprzedaży terminali z dyskiem Sky+. Zanotowano duży spadek w sprzedaży odbiorników dla sieci kablowych w Wielkiej Brytanii.
Rynek Azji, Pacyfiku i Europy, to dla Pace aż 45 proc. produkcji. Te rynki teraz szybciej rozwijają się niż kilka lat temu, Pace wysłał odbiorniki do 20 różnych krajów tych regionów. Jednym z najlepszych klientów jest tutaj włoska platfroma Sky Italia przejęta przez Ruperta Murdocha.
Pace dostraczył już pierwsze terminale dla platformy Viasat w Skandynawii i Foxtel w Australii. Nieźle jest też w Niemczech, gdzie Pace ma dwóch potężnych klientów - Premiere i Kabel Deutschland. Niemcy są uznawane przez Pace za bardzo ważny rynek.
Rynek Stanów Zjednoczonych jest zbyt słabo rozwijający się dla Pace - sprzedano tylko 45 tysięcy odbiorników i tam Pace jest stratny!
Pace uważa, że konsumenci w USA, a później w Europie skierują swoje zainteresowanie na telewizję wysokiej rozdzielczości (HDTV). Operatorzy sieci kablowej zaczynają interesować się cyfrowymi odbiornikami PVR ready z dyskiem (oczywiście jeszcze nie w Polsce, bo u nas sieci kablowe są mocno zacofane technologicznie).
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.